måndag 2 december 2013

Måste få skryta lite

I lördags spelade sonen och hans lag fotbollscup och de hade två lag då de är många spelare. Så det behövdes målvakter då deras ordinarie dessutom var skadad och min Tim tycker det är kul att stå så han anmälde intresset. Så i hans lag var de två som stod varannan match. 
Då jag inte hade möjlighet att stanna och kolla fick jag rapporter om att han storspelade i mål. Stolt blev man ju, men tänkte att de överdriver säkert för att han var ok plus att nån rapport kom från en icke helt opartisk morfar.
Men stoltheten växte när jag igår smsar med hans tränare i ett helt annat ärende och jag helt plötsligt får detta sms:

Och jag kan säga så här han är en supertränare på att peppa spelarna och berömmer dem mycket. Tror dock inte han skulle slösat den energin att smsa mig dessa ord om han inte verkligen menade det. 
Kan också säga att Tim växte och höll på att spricka av stolthet när jag visade detta. Så glad för honom för tyvärr har han ärvt mitt dåliga självförtroende. 
Måste också få berömma tränaren för som jag sa till honom så är han super på att ta Tim och få honom lugn när humöret sviker honom, vilket är något han har problem med. Vet inte om det är tävlingsmänniskan eller nåt annat som får det att bli så.
Kul var att, inte Tims tyvärr, vann hela cupen. Grattis grabbar!!!

1 kommentar:

  1. Japp!! Sträck på dej, fotbollsmorsa! Jag vet hur det känns. Kram Knatten

    SvaraRadera