onsdag 13 februari 2013

Brodera

Har börjat brodera igen efter ett låångt uppehåll och det är så kul, fast jag får värk av att hålla på. Dessutom ser jag inte att sy med glasögon och ser inte tvn utan så det är svårt att kombinera.


För ca 2 dagar sen.
Idag.
Sen barnen föddes har jag egentligen bara sytt deras födelsetavlor varav Isacs höll jag på med i flera år. Innan dess sydde jag mycket. Jag och min bästa vän Mia sydde hela tiden och det var hon och hennes syster som lurade in mig på det. Hade alltid tyckt såna tavlor var fina och att det såg roligt ut att sy dem, så när vi på en marknad 1991-92 sprang på en som sålde köpte jag mitt första sye. Det kostade över 500 kr och min mor sa den syr du aldrig klar(för jag brukade inte avsluta sånt), men ca 7 mån senare var den klar och många fler blev det fram till 2000 då dottern föddes.



Mitt första sye!!
 
 
 

1 kommentar:

  1. Åååå jag har inte broderat på länge. Det ligger en halvfärdig tomte i skåpet som väntar på mej men jag har ju fått fnatt på virkning nu. Men nog blev jag liten sugen nu när du visar ditt. Tänk vad vi broderade mycket... Vilka "töntar" vi var=))). Men nu vet jag inte alls vad som händer med mina ögon.
    Hjärtekram på dej. //Knatten

    SvaraRadera