lördag 25 januari 2014

Vardag

Vardagen börjar återgå till det normala. Idag är det en vecka sen mitt trauma. Har fått larm installerat, men tycker fortfarande det är läskigt på kvällar och nätter. Inte för att jag egentligen tror de kommer tillbaka, men ändå.

Mitt all röra här så pajade bilen IGEN. Lämnade in den och äntligen hitta de nåt fel på batteriet och nu är det bytt. Var ju det jag sa från början, medan de påstått att det varit mitt fel som kört på fel sätt.

Vintern har ju äntligen(för barnen) kommit och pojkarna är och åker skridsko så fort de får en möjlighet.


Ha en toppenlördag!! Själv ska jag städa! <3

2 kommentarer:

  1. Ja lilla Annika man kan aldrig vara säker någonstans, det är ett som är säkert.
    Men alla ni som skriver i Facebok TÄNK EFTER VAD NI SKRIVER OM !!!
    Eller i bloggen, ni talar om precis när och var och hur länge ni är borta, jobbar m.m.
    Det är väl inget intressant mer än för inbrottstjuvarna. Där ser o läser de allt.
    Förr satte folk in annons i tidning att de undanbad sig uppvaktning, bortresta m.m.
    Det var 'grönt ljus' för tjuvarna, mycket inbrott hände, sen blev folket klokare på den fronten. MEN ännu dummare sen kom Facebok ! Alla gick på den skiten, jo jo den är skitbra när den användes på rätt sätt, men inte på det skitdåliga sättet.
    Varför låser man en dörr när man bor i hus, jo någon kan gå in i den. Men den som vill gå in i huset gör det ändå även om dörrarna är stängda.
    Nu ska du betala dyra pengar för ett larm, vad hjälper det, det tar alldeles för lång tid innan 'väktaren' kommer, tjuvarna är redan på Mallorca med en öl i näven.
    Nej jag kallar inte larmet för trygghet, då ska det vara ett larm som tjuter så hela kvarteret vaknar upp, det kan skrämma dem lite. Nu har tjuvarna tagit vad de ville ha
    vad finns att hämta mer? Det vet alla nu i 'deras värld' de har redan prickat av dig . . .
    De är inga idioter även om vi nu kallar dem för mer än så.
    Ja det är mycket ledsamt och tråkigt när sådant händer, det läskiga kommer nog att sita i länge. Men var glad att inte ungarna var hemma, jag känner någon som blivit bunden och hotad om de inte . . . . .där kan man säga att man känner sig rädd.
    Ni har inte blivit hotade och kommer inte att bli det, om du nu inte har gömt alla dina miljoner någonstans hemligt, *fniss*
    Jo man måste få skoja lite också det är viktigt Annika!
    Gör som vi skaffa en ilsken katt, kommer det in någon när vi inte är hemma då blir det synd om dem. De klorna vill jag inte ha någonstans på kroppen. Blir tjuvarna skadade av katten är det okej för mig. Vi har även en sådan försäkring som . . . . . .

    Tänk på något positivt nu, tänk på barnen som även kan bli rädda för att du är det, för det smittar av sig. Lycka till kram/ Eva

    Ps. Jag skiter också i om du blir arg på mig för att jag skrivit en massa skit, den smällen får jag ta, men det är egentligen välmening som du kanske fattar . . . . .


    SvaraRadera
  2. Haha!! Ja jag blev jättearg på dig(skojar). Och ja jag vet allt det du skriver och att det är de som varit med om värre, men det finns inte ord för att beskriva det obehag som finns när de varit och rotat i dina underkläder. Man känner sig kränkt, våldtagen. Och du skulle bara veta vad ett larm och en liten tänd lampa gör för tryggheten för min ångest kommer när jag ligger ensam i min säng rädd för att somna. Barnen har klarat sig bra, bara Isac som vill somna med taklampan tänd. Tack och lov för Markus och Johanna, en kompis, som fått vara mina bollplank. Men livet går sakta men säkert tillbaka till det normala. Kram

    SvaraRadera