tisdag 24 juli 2012

Hypokondriker!!!???

Börjar känna mig som en hypokondriker för på senaste tiden har jag haft ont någonstans hela tiden.

Förra vintern sökte jag för mina knän och fick då order om att skaffa inlägg till skorna för min knän och benhinnor var inflammerade pga mina plattfötter. Sagt och gjort och värken blev bättre, men inte bra. När det sen i våras började med min häl som höll i sig länge och sen blev det samtidigt nageltrånget på stortån som häcklade mig í över 2 månader så började läkaren misstänka att det var nåt annat eftersom värken i benen inte gett med sig. Han undersökte vissa punkter på kroppen och även där var jag öm och då började han prata om att det kan vara Fibromyalgi, men jag vet inte.

Strax innan semestern sen så vaknade jag med en yrsel utan dess like och som under dagen även utvecklade sig till huvudvärk. Jag sjukskrev mig och gick hem och lade mig. Dagen efter vaknade jag med huvudvärken från helvetet och ringde då läkaren igen. Han upptäckte då att jag var öm i musklerna på höger sida i nacken och i käken. Det blev bättre efter ett par dagar, men häromdagen hade jag ett sånt yrselanfall igen, men slapp tack och lov huvudvärken.

Idag när jag sitter i soffan bara rakt upp och ner på fm så börjar det dra i en sena/muskel i vänster axel upp emot nacken och nu har jag ont i vänster arm och kan inte röra den som jag vill.

Det här börjar bli trist och jag känner mig som en hypokondriker för jag brukar inte gnälla så mycket över att jag har ont utan tiga och härda ut.

1 kommentar:

  1. Fibron kör dom med så fort dom inte vet vad som är fel. Jag har oxå det, säger dom. Nä, jag tror faktiskt att hypokondri är en bättre sjukdom=))). Vi kan ju bilda en ont- ocg yrselklubb. Vi har ju alltid haft samma grejer. /Knatten

    SvaraRadera