fredag 20 juli 2012

Min katastrofala trädgård

Tänkte jag skulle visa er min hemska trädgård. 


Detta är mitt hörnland vid altanen. Buxbomen ska förhoppningsvis växa till sig lite så man kan klippa den. En kompis ska gräva upp liljan eller vad det nu är. Aklejorna är bara höga och fula.


Landet utmed husväggen är värsta stället. Ogräs i massor. De flesta blommorna jag har där vilket iofs inte är så många älskar jag när de blommar men de är såå fula när de inte gör det. Jag har en julros, en gul och en orange lilja, två pioner, en hortensia, en akleja och en klematis. Klematisen jag fick av min allra bästa vän Mia klarade tyvärr inte vintern så till den spaljen får jag fixa en ny. Där finns även lite annat som jag inte vet namnet på. Har även lite rabarber och gräslök i detta landet. 

Surfinor i krukor på väggen
Lobelia och Dahlior i krukorna
Surfinor i amplarna på altanen
Färdigblommad ful pion
Knopp på Hortensian


Anledning till min gräsliga trädgård är att jag kan absolut ingenting om växter och jag tycker det är tråkigt att påta i landen och har därmed ett problem eftersom jag vill ha en fin och mysig trädgård.

Egentligen hade jag väl idealträdgården för mig när vi flyttade hit för då var vår ca 300m3 stora trädgård överöst med buskar, träd, tulpaner och påskliljor.

Vi har sen vi flyttade hit plockat bort 4 stora syrénbuskar, minst 5 barrbuskar, en järnek, en jasmin och hundratals tulpaner, påskliljor och krokusar som växt kors och tvärs i trädgården. Dessutom har vi grävt upp 2 vinbärsbuskar och en krusbärsbuske och sågat ner ett äppelträd.

Sen sågade vi ner 2 STORA plommonträd som gav så mycket frukt varje år att vi nog hade kunnat sälja. Och trots att vi sa till alla vänner och grannar att plocka så mycket de ville så klev vi runt i en plommonsörja mot slutet av sommaren. Så då fick vi nog och de åkte ner.

Ge mig gärna tips på vad jag ska göra för jag börjar bli desperat.

1 kommentar: