söndag 26 augusti 2012

Stopp!!!

Har nyligen insett att jag är uppbokad på någonting varje helg till i slutet på september och jag gillar och bara kunna vara på helgerna, städa och tvätta när jag vill utan att behöva planera sånt efter andra planer. Vardagarna är ju så uppstrukturerade som de är och då vill jag kunna slappgöra saker när jag är ledig.
Känner att jag nu måste ta tag i mig och sakta ner i livet, annars kommer det bli en sån här period där jag vaknar upp helt slut om några månader och då jag gjort alldeles för mycket, men ändå ingenting.

Jag har förmågan att engagera mig för mycket i vissa saker och dessutom stressa upp mig över smådetaljer, så jag glömmer bort att ta hand om mig själv.
Man jobbar heltid med 2 av 3 barn som ska skjutsas hit och dit och snart startar det även för den tredje och där går oerhört mycket tid till det. Tro inte att jag klagar för jag är av den sorten att jag skjutsar gärna mina barn hit och dit för jag vill veta vad de gör och vart de är och att de kommer dit säkert, men det tar mycket av ens fritid.

Nåt som nu i höst bokar upp mig på vardagarna är att träningen med gymnastikklubben, kolla här, sätter igång igen. Men i våras orkade jag knappt träna för jag var så slut när jag kom hem från jobbet, men då var ju jobbet nytt och vi hade sjukt mycket att göra, så jag hoppas det blir bättre i höst nu. Vill ju så gärna träna bodypump och bodystep. Afron finns ju tyvärr inte på något fast program i höst:(, men ska testa det nya för i år, Sh´bam, det ska jag för övrigt göra redan på tisdag så rapport kommer;)

Vad gäller hemmet är jag absolut ingen pedant, men blir stressad av att det är smutsigt och stökigt. Problemet där är att jag är ganska stökig av mig, men tycker inte om att ha det för stökigt, samtidigt har jag en ordning i min oreda för jag vet för det mesta vart jag har alla mina grejer. Sen har jag två barn som bor i katastrofrum, de är dessutom lite allergiska mot damm.
Mitt stökiga kök!! =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar