söndag 12 augusti 2012

Underbart!

Vaknade för en stund sen till en alldeles underbar augusti morgon, klarblå himmel och nästan 15 grader redan strax innan 8.

Igår for vi för att kolla in kusinen i hennes första fotbollsmatch i det vackra vädret och hon gjorde mål. Det är så härligt att se dessa knattar spela fotboll, de är så söta. Tur nog för alla små slutade matchen 4-4, rättvist och bra.


 Z hade nog den största hejarklacken på plats, hela 12 man stark inkl bebis K.


Vi vandrade runt lite bland alla loppis stånd en stund och tjatade med släkten en del. Min allra bästaste vän M som bor i Hånger missade jag dock, men ska nog ta min mor och åka och hälsa på henne idag för hon är en trädgårdstok och visar idag upp sin i "Tusen trädgårdar" idag. Måste få lite tips till mitt katastrofområde. Hon bloggar om sin trädgård, kolla in den här.


Sen blev det lunch på McDonald´s och en vända in på Biltema för att köpa lite smått och gott, bl a blev det en varsin glass till pojkarna.

Väl hemma sen var vädret fortfarande helt underbart och jag ville inte gå in så jag satte igång att rensa ogräs och klippa bort gräskanten som växt in över kantstenen. Det blev riktigt fint i landen.

Kvällen spenderades i tvsoffan med OS och en tv-deckare. Jag och en vän skulle haft lite vinkväll, men ingen av oss orkade så vi tar det en annan gång.




1 kommentar:

  1. Aha, var det ni som skrek så attans när det blev mål=)))). Visst är det bra när det blir oavgjort för dom små. Själv tittade jag bara en liten stund för att se min söte son=)). Jag stod i kiosken o bryggde kaffe. Gjorde inga speciella loppisfynd heller. Jag är ganska trött på Hångerdagen. Den behöver förnyas för att inte dö ut.
    Hoppas vi ses idag. /Knatten

    SvaraRadera